Current Size: 100%

Simone Grandy


Simone Grandy

Simone Grandy

Mag.a Dr.in

Senior Researcher

Tel.: +43 1 2121 493-33

simone.grandy@lbihpr.lbg.ac.at

Education


  • Doctorate in Sociology, University of Vienna, Dr.phil. (Sociology)
  • Master of Sociology, and Cultural and Social Anthropology; Mag.rer.soc.oec.

Professional Career


  • 2014 – present: Senior Researcher at the Ludwig Boltzmann Institute Health Promotion Research – programme line school
  • 06/2014-09/2014: Free-Lance Researcher at the Ludwig Boltzmann Institute Health Promotion Research – programme line school
  • 2010 – present: External lecturer at the Department of Sociology, University of Vienna (empirical research methods, research ethics, participant observation, grounded theory, guided fieldwork practice)
  • 2005-2010: Teaching assistant at the at the Department of Sociology, University of Vienna
  • 2009-2010: Free-Lance Researcher at University of Vienna, Department of Sociology (research project “evaluation of the austrian school psychology”)
  • 2005-2007: Free-Lance Researcher at Ludwig Boltzmann Institute of Medicine and Health Sociology

Research Focus & Areas of Expertise


Health promotion in the school setting, health promotion in the hospital setting, interprofessional cooperation, cooperation in expert organisations, qualitative research, research ethics

Professional Standing


Section member of Medicine and Health Sociology of the Austrian Society of Sociology

Recent Publications


Grandy, S.; Gugglberger, L. (2015): Reflexionsgruppen mit GesundheitskoordinatorInnen des Wiener Netzwerk Gesundheitsfördernde Schulen (WieNGS). Ergebnisbericht 2015. Wien: LBIHPR Forschungsbericht

Grandy,S., Bernold-Schrom,D., Hofmann,F., Teutsch,F., Lehner,L., Felder-Puig,R. (2015): Unterstützungssysteme in, für und um die Schule. LBIHPR Forschungsbericht. Wien: LBIHPR

Grandy,S; Flaschberger,E. (2015): Auswertung der Feedbackbögen zum 1. WieNGS-Jour Fixe der Stufe 2, zum 2. WieNGS-Jour Fixe der Stufe 3 und zum 1. gemischten WieNGS-Jour Fixe des Schuljahres 2014/2015. LBIHPR Forschungsbericht. Wien: LBIHPR

Flaschberger,E., Grandy,S., Hofmann,F., Lehner,L., Teutsch,F., Vogl,S., Felder-Puig,R. (2015): Die zeitliche Gestaltung des Schulalltags. Bestandsaufnahme und Empfehlungen zur Umsetzung in Österreich. Forschungsbericht. Wien: LBIHPR

Gugglberger,L., Grandy,S., Maier,G., Felder-Puig,R. (2015): Bedarfsanalyse für das Projekt „Qualitätsgesicherte gesundheitsfördernde Angebote in Wiener Schulen". Projektbericht. LBIHPR.

Gugglberger, Lisa, Adamowitsch, Michaela, Felder-Puig, Rosemarie, Grandy, Simone, Hofmann, Felix, Maier, Gunter, Teutsch, Friedrich (2015): Manual für die Bewertung von Interventionen im Projekt „Qualitätsgesicherte gesundheitsförderliche Angebote für Wiener Schulen“. LBIHPR Forschungsbericht: Wien

Flaschberger,E., Lehner,L., Vogl,S., Teutsch,F., Gugglberger,L., Grandy,S., Hofmann,F., Felder-Puig,R. (2014): Zeit - Zeiträume - Pausengestaltung. Zwischenbericht. LBIHPR Forschungsbericht. Wien: LBIHPR

Eder, Anselm; Betz, Susanne Helene; Grandy, Simone; Morgeditsch, Wolfgang; Remesch, Alexander; Troger, Tobias (2009): Die Schulpsychologie-Bildungsberatung. Die Wahrnehmung einer Einrichtung aus der Sicht von Schulaufsicht, LehrerInnen, SchülerInnen und Eltern. Perspektiven und Potenziale. Endbericht zur externen Evaluation der Schulpsychologie-Bildungsberatung an das bmukk.